Založ si blog

E-mail Richardovi Sulíkovi

Vážený pán predseda Národnej rady,

obraciam sa na Vás so žiadosťou o prijatie. V ostatnom čase som nadobudol presvedčenie, že politická scéna na Slovensku sa ani po vyše dvadsiatich rokoch nezmenila a všetky sľuby, ktoré postupne dávali víťazi volieb sa stali len sľubmi voličom. Preto by som Vás chcel zoznámiť s návrhmi, ktoré som sformuloval do textu „SME TU EŠTE MY, vaši voliči“. Nie, nemýľte sa. Ja som vašim voličom nebol. Minulý rok som dal svoj hlas Ivete Radičovej, ktorej som už písal. Dokonca sme si vymenili aj pár SMS-iek.

Možno si na mňa pamätáte. Pred voľbami som Vám napísal e-mail, kde som Vám navrhol stretnutie. Takmer celý život som venoval  televízii. Spracoval som niekoľko projektov riadenia a rozvoja tohto média. Preto som Vám chcel, ako potenciálnemu víťazovi parlamentných volieb predstaviť svoje návrhy a myšlienky. Bol som milo prekvapený Vašou rýchlou odpoveďou. Odporučili ste ma na svojho kolegu, ktorý mal na starosti médiá. Po istom čase, keď od neho neprichádzala žiadna odpoveď, zapochyboval som v ďalšom emaili o serióznosti záujmu zo strany SaS. Vtedy som vaše aktivity pochopil ako „politický marketing“ bez úprimného záujmu veci meniť. Vzápätí sa stretnutie uskutočnilo. Priniesol som viaceré materiály. Boli medzi nimi aj tézy o zlúčení televízie a rozhlasu. Rozišli sme sa s prísľubom, že ak pôjde o Slovenskú televíziu a odbornú spoluprácu, ozve sa. S kolegom sme si podali ruky a vy ste sa následne s vašou stranou dostali do parlamentu. Odvtedy ubehlo veľa vody, čo to sa po voľbách popilo, pooslavovalo a začalo sa vládnuť.

Pozorne som sledoval informácie, čo sa bude diať nielen v parlamente, vo vláde, ale aj vo verejnoprávnych médiách. Namiesto sľubovaných očakávaných brilantných zmien však nastúpil parlamentný diletantizmus, vo vláde a na ministerstvách sa začali objavovať aj vaši ľudia, ktorí vzali vec do vlastných rúk a začalo sa. Lepšie povedané pokračovalo sa v nastúpenej ceste minulej moci Nezodpovednosti v neprehľadných kauzách a zahmlievaní pravdy. Hneď vaša prvá oživená aféra Fax and Copy, odhalila podstatu vášho účinkovania v politike:“ Byť pri zdroji informácií, využiť kontakty a postavenie na osobné účely“. Viem, odpoveďou bolo vždy: „konal som v medziach zákona“. Inak to bolo s etikou vašich aktivít. Keď ste chceli naďalej podnikať, mali ste zrušiť svoje zamestnanie v mestskej organizácii a pokúsiť sa vyhrať tender na predaj pozemku ako radový podnikateľ. Nestalo sa. Veď je lepšie sedieť na oboch stoličkách. Viac nôh, väčšia istota vyhrať tender. Podobne to bolo aj s vašimi nominantmi od Hayekovcov. Medzičasom ste si odleteli na lietadle stráviť víkend s priateľmi. Všetko v medziach zákona a zákonnosti. Škoda, že som to nevedel, rád by som sa s vami na tom výlete zúčastnil. Bolo by nám veselo. Veď faktúra sa dá napísať kedykoľvek.

Šokujúco vyplávala pravda o zháňaní ovečiek do predvolebného košiara. Potrebovali ste hlasy a tak vám stálo za to obísť volebný zákon o koalíciách a na svojej kandidátke politickej strany SaS ste uviedli aj štyroch úplne obyčajných ľudí, o ktorých ste už pred voľbami vedeli, že majú na veci nielen iný názor, ale sa chystajú založiť vlastnú stranu. Aj Váš minister kultúry pred voľbami elegantne využil svoju mediálne známu tvár a naskočil na vlak vašej strany. Žeby to robil z presvedčenia o kvalitách Vášho predvolebného programu? Nie, je to drzý „politický marketing“. Som si istý, že o privatizáciu kultúry je medzi jeho priateľmi veľký záujem.   Šli ste do volieb s tým, že ste konali „v medziach zákona“, horšie to bolo s politickou etikou. Spýtali ste sa vašich voličov čo oni na to? Podobne by ste sa mali spýtať všetkých, ktorí Vám dávali svoj hlas na základe vašich sľubov. Tu je úryvok z časti predvolebného programu, ktorú ste nazvali Sloboda:

……………. Nevšimnete si, že ste nútený podporovať zo svojich peňazí náboženské inštitúcie, ktorých nielen že nie ste členom, ale ktoré majú program opačný vášmu svetonázoru.  Nevšimnete si, že rôzne licencie udeľované štátom vám berú slobodu voľby pri podnikaní a nevšimnete si, že o polovici peňazí, ktoré zarobíte, nerozhodujete vy, ale nejakí úradníci, ktorí vám ich vo forme daní a odvodov zoberú…………… Predovšetkým chceme všetkých nechať na pokoji. Čo by sa stalo, keby sme minimalizovali zásahy do úsilia jednotlivca?…………A aká bola povolebná skutočnosť? Odluka štátu od cirkví sa zamietla pod stôl a vaše predvolebné ekonomicko-sociálne sľuby zapadli v kancelárii koaličného ministra financií prachom.

Podobne sa to skončilo so sľubmi presadzovať dekriminalizáciu marihuany a zavedenie registrovaného partnerstva. Nestačí chaotický pokus o ďalší parlamentný výbor.  Iste, nebola koaličná vôľa, ale kde je aspoň dialóg o týchto problémoch. Stíchli ste, v mene vyšších koaličných cieľov. Pýtam sa, aké sú? Je ním expresné úsilie o zmenu ústavy vo veci voľby generálneho prokurátora?

Nechcem Vás zaťažovať, radšej vám pomôžem, aby ste zvládli bez emócií a ostrých výrazov viesť kultúrne a bez chýb zasadnutie nášho parlamentu. Preto Vám ponúkam stretnutie, na ktorom možno vznikne viac, ako len dobrý pocit z uskutočneného „politického marketingu“, ktorý je dobrý len na to, aby na chvíľu zapchal ústa obyčajným voličom.

Zostávam s pozdravom a čakám na pozvánku od predsedu Národnej rady Slovenskej republiky.

Ľubo Belák

11.5.2011

Slovensko hľadá prezidenta

28.03.2024

Každá televízna show potrebuje hviezdy a “hviezdny “ komparz, ktorý bude na povel tlieskať, kričať, vstávať a na záver poslušne odchádzať. Nie je to inak ani pri voľbe prezidenta Slovenskej republiky. Po tridsiatich rokoch existencie samostatného Slovenska a po zmene voľby prezidenta sme si už na to akosi zvykli. Až na to, že v roku 2024 sa voľby zmenili na futbalový [...]

Verejnoprávna RTVS?

19.03.2024

Ulice sú plné hesiel o demokracii, o fašizme, liberalizme, marxizme, na saká sa lepia viacfarebné vlajočky, pripínajú odznaky. Len poniektorí si nosia bez označenia v hlave obyčajný zdravý rozum. Napriek nedostatku toho posledného je to jediná pomôcka, aby sme úplne nezblbli. Ukážkou takejto situácie je odozva „výstrelu z dela“ Ministerstva kultúry, ktoré [...]

Twistovanie na scéne, ktorú voláme Nová

13.03.2024

(premíéra muzikálu Oliver!) Tí skôr narodení majú určite v spomienkach uloženú pesničku Chubbyho Checkera „Let´s twist again“. Všetci sme sa na tanečnom pódiu zvíjali v rytme twistu, ktorý nám popri rock´n ´rolle vyhovoval. V tom istom roku (1961) vo wimbledonskom divadle v Londýne mal premiéru muzikál Oliver! Trojica divadelníkov, režisér Peter Coe, choreograf [...]

APTOPIX Russia Ukraine War

List z Charkova: Ako sa žije v tme?

28.03.2024 18:00

Po masívnych raketových útokoch žije Charkov zväčša v tme, no ja sa aj tak usmievam. Možno už len nevládzeme plakať.

1. netradicny porod Krompachy

Zámena pacientiek v pražskej nemocnici viedla u jednej k potratu

28.03.2024 17:47

Zamestnanci nemocnice nedodržali interné predpisy a lekári preto operovali nesprávnu pacientku.

polícia, evakuácia, vyhrážky, UK, fakulta

Polícia v Bratislave zadržala medzinárodne hľadaného občana Bosny a Hercegoviny

28.03.2024 17:32

V prípade dokázania viny mu hrozí trest odňatia slobody až na 15 rokov.

FTX Bankman Fried

Zakladateľ kryptomenovej burzy FTX ide na 25 rokov do väzenia, klientov obral o 10 miliárd dolárov

28.03.2024 17:13, aktualizované: 17:41

Americká justícia označila prípad za jeden z najväčších podvodov v americkej histórii.

Ľubomír Belák

Pohľad do kultúry a médií

Štatistiky blogu

Počet článkov: 67
Celková čítanosť: 272356x
Priemerná čítanosť článkov: 4065x

Autor blogu

Kategórie